Skip to main content

Ska du ha ett event med människor från flera olika städer eller länder, eller har du ett tajt schema eller budget? Digitala event kan vara fantastiskt bra lösningar på dessa problem och just det har många företag märkt efter COVID-19 pandemin. När alla helt plötsligt tvingades jobba på ett helt annat sätt insåg många de digitala eventens många fördelar. Här är några av de.

Utan problem kan du som företag nu skapa internationella event

Dra nytta av denna möjlighet genom att göra det bästa möjliga av ditt digitala event. Gör något unikt och fundera över allt som faktiskt går att genomföra online. Med ett digitalt event kan du samla människor från alla delar av världen och skapa event där alla kan bidra med olika perspektiv, erfarenheter och åsikter. 

Digitala event är tidseffektiva

Det går bra mycket fortare att skapa ett digitalt event, än det gör att skapa ett fysiskt event. Du slipper tänka på saker som lokal, mat, gäster som behöver sovplats, parkering och mycket annat. Med rätt verktyg kan du också marknadsföra ditt digitala event snabbt och smidigt så att du får bästa möjliga uppslutning. 

Ett exempel på ett sådant digitalt verktyg är Palomas egna verktyg Postman. Postman hjälper dig att skapa snygga nyhetsbrev som du enkelt kan skicka ut. Använd dig av deras drag and drop editor för att med några få klick designa ett eget nyhetsbrev, eller använd dig av någon av alla deras väldesignade mallar för ett ännu mer tidsbesparande alternativ. Med Postman kan du som eventplanerare också få hjälp med saker som användbara analyser, statistik och GDPR. Förenkla det hela genom att även använda dig av deras tidsinställda automatiska utskick. Digitala event för företag blir ännu mer tidseffektiva när du på ett snabbt och enkelt sätt kan få fler människor att delta vid ditt event.

Digitala event sparar pengar

Event, oavsett om det är en konferens, föreläsning, kick-off eller något helt annat, kan kosta mycket pengar. Behöver man ha stora möten ofta är det ett smart alternativ att som företag gå över till mestadels digitala event för att dra ner på kostnaderna. Många uppskattar även att få arbeta mer hemifrån, så ett event online kan vara en win win på flera sätt.